Tuesday, November 30, 2010

Berkira..

~pesona itu dalam kenangan..~
Berkira.. 

punya la best ayat awal entri aku malam ni.. 

aku ni berkira-kira nak keluarkan duit malam ni.. haha.. 
berangan -angan masih nak sambung degree.. haha. 
walhal dah kena reject ngn UiTm dan UTHM.. 
haish.. 
sabar.. 
sila terima hakikat.siswi politeknik memang susah nak mAsuk Universiti.. 
walau pointer kau dapat memang taraf dekan.. 
mari kita percaya konsep rezeki ok?? 

Ni tengah berfikir ni.. 
ceh... 
Aku ni nak ambik lesen keta dah bulan Disember ni.. haha.. 
ceh.. kalu clzm3 aku kt poli baca ni. . mesti gelak sakan ni.. 
"Punya la lama kau nk ambik lesen keta tu oura.. haha.. "

Meh aku story sikit ni.. 
aku contact kerani tu hari tu.. 
aku cakap la. aku nk up sikit waktu belajar kan.. 
Aiseymen.. mentang2 cuti sekolah.. 
yer la. taraf GSTT aku kan Valid sampai Disember.. 
*ayt confident*
tup2 gaji bulan disember tak masuk.. padan muka.. haha.. 

Tu la. berbalik kepada cerita tadi.. 
kerani tu mintak aku tambah sikit aku punya deposit.. 
yer la. aku dah lama tak byr.. kot la. (logik la kan.. -aku dah lama tak belajar)
asal aku nak belajar.. 
kereta rosak la. 
jadual penuh la.. 
itu la
ini lah.. 
bila aku dah nak ambik lesen ni.. 
dia suruh aku tambah deposit... 

aku bagitau.. 
aku bayar hujung bulan.. 
tapi.. 
tiba2 lah kan. 
incase la. aku tiba2.. dapat untuk smbung degree.. 

dapat la tawaran upsi tu.. *berangan lagi*
dan aku tak dapat la menduduki ujian memandu tu.. 
kan rugi aku.. 
rugi la aku.. 
rugi kan..
kan???


tapi.. aku masih jugak nak belajar.. 
yer la. aku dah byr deposit dulu.. 
beratus gak aku bayar.. 
tak kan nak tambah lagi... 


kesimpulan.. 
adakah saya terlalu berkira dan berangan-angan... 

bila mahu bayar lagi ni.. 
kalu aku bayar.. maka.. aku dapat la belajar untuk minggu ni.. 
kalau aku tak bayar.. 
macam mana nak tanya jadual belajar untuk bulan ni.. 
kan???? !!!!

MESTI KORANG PENING BACA KAN.. 


pendek kata.. 
aku nak bayar ke tak deposit tu kan... 
bayar-dapat la belajar
tak bayar - tak la aku rugi kan? kalu aku dpt upsi mggu depan.. haha.

owh.. upsi 5 Disember.. 
walaupun kau course yang open market.. adakah aku akan terima..? 
*berangan lagi*

30 comments:

SyatOza said...

erkk, jap2. pening sikit..huhu

♥ ohh solehah ♥ said...

haha..
nang berangan2 laa kak oura tk..
blajr keta cne ya??ngee..
1st ngga pic lm keta tek..
ingt kak oura dh beli keta..ngee :)

Anak Gemilang said...

@SyatOza mesti ayt kite sush nak phm kan. haish..

Anak Gemilang said...

@♥ ohh solehah ♥ haha.. aok. angan2 tggi melangit. xpa. kmk tgu jak upsi ya. dh pg interview d unimas ria. tgu result jak gk.. haha..
wah.. haha. pic rya thun thun lepas2 ya. g daro.. haha..
lom.. gji gstt mek x cukup gk..haha

laskar rainbow said...

ehehehe...pelangi pun suka berangan ;)
kdg2 pun berangan pun pentng gak auw;)
dak lpasan poly eak?

HAZWAN17 said...

smoga dpt smbung degree....
susah ke budak poli nk smbg degree..
ade gak sorg member tu dpt msk uitm sem lepas...dari poli jugak..

Anak Gemilang said...

@laskar rainbow haha. beragan tu best kan.. hehe. aha.. tu la. tu la berangan ni..
sy budak lepasan politknik mukah.. hee.. ambik dip civil dulu..

Anak Gemilang said...

@HAZWAN17 insyaAllah. tengs ya.. aha. sush gk. uthm sy x dpt uitm *msih meryu*
tgu upsi jer lagi.. hehe

FeeZ~Hafizah~cucuatokaji said...

semoga dpt smbung stady ye...chayok2... :) kalau dpt, ambik je jgn lepaskn peluan tauu :)

Rara Farah said...

penim kepala nim...huhuhu...
ekceli sy pon kne reject dr uitm tu..ampes...punye smangat berkobar....last2 yg dpt hnya student lelaki...adeh...

Anak Gemilang said...

@FeeZ~Hafizah~cucuatokaji tengs ya. hrgai sgt...
ok.. kte akan mkin bersmgt lepas nie..

Aizuddin Hanis said...

nak smbg kos ape?

Anak Gemilang said...

@Rara Farah alah. .sama la nsib kita. xpa. jom kite wat ryuan sama2.. hee.. lelaki memang sng nk msuk U.. huhu.

Anak Gemilang said...

@Aizuddin Hanis kalu uitm. kte mtk civil..
klu upsi ni..
kte mtk sains kejurulatihn..

zainab said...

ko tgu result upsi la dulu klu g2 zahora...klu x dpt baru ko bayar .... nt manataw tb2 dapat nah...mmbazir nt kan...

MiErA said...

haha..y not tggu after result upsi kluar..=)

zetty napiah said...

takk pham , hee :)

♥ ohh solehah ♥ said...

oo.nk rh unimas ri ya..
kwn kmk pn ada g sia juak.
kmk doakn kak ora dpt lh ya klak.
ngeee...
eh2.raya next year dtg g daro gik.
hee..jln umah mek..ehehe :)

ding dong ana said...

berangan best kn :)
suka suka !

Anak Gemilang said...

@zainab aha.. betul gk yea.. betu2x... tu la kita tggu jer la ek.. rugi la kalu byr.. tp kalu tak byr.. maka.. tak bljr la mggu ni... hahaha..

Anak Gemilang said...

@MiErA owh.. thnks miera.. hehe.. ^_^ sbr je la ek..

Anak Gemilang said...

@zetty napiah yer la.. punya la ayt berbelit2 kan.. haha

Anak Gemilang said...

@♥ ohh solehah ♥ ya ka. aok. insyaAllah..p coursenya open market.. haha..
insyaAllah.. mun ada abg mek blit mukah..

Anak Gemilang said...

@ding dong ana haha. sy memang suka berangn kan???? ^_^

Pinky Pixie said...

yt pun lepasan poli yg kene reject dek uitm. haha. walaopun dekan, itu bkn bererti sy dterima. wawawa. sedihnya.

Cik_Shiqah said...

kalau ada rezeki tak kemana.
mana tau ada yg lbih baik, kan3? hehe :)

Aefa Aerisya said...

xdalah susah masok uitm.. hee. try ktk tanya VC uitm kat facebooknya.. kdg2 nama tercicir bah..

Anak Gemilang said...

@Pinky Pixie jangan sedih k.. kita usaha wat ryuan dlu...
^_^

Anak Gemilang said...

@Cik_Shiqah thnks awak.. sy akan sentiasa berdoa dan berharap.. :)

Anak Gemilang said...

@Aefa Aerisya ekeke. org sarawak ktk ka?? hehe.
:) ada.. dahk kmk diat wall ya. tp poli ng rmy xpt. kali x cukup tmpt. tp kmk dh polah ryuan ria..

 

Oura Galaxy - Copyright © 2014 | Designed by Anne Shah