Saturday, April 7, 2012

Jalan jalan.. buang tenaga!

Semalam aku menemani salah seorang teman sekampung ke KL.. katanya nak shopping untuk membeli keperluan majlis akad nikahnya.. selamat melangsungkan majlis perkahwinan kak.. Aku gerak dari kolej kediaman seawal jam 0730.. wah. awalnya..!semangat lebih.. sesampai di hentian pudu terus melantak meminum sebotol mineral water dan sebijik burger untuk alas perut.. nanti x pasal pasal aku pengsan tengah jalan... 


Marathon diteruskan menuju ke masjid india jalan tar.. seriously.. orang yang agak jarang ke KL seperti aku sangat rambang mata.. ish.. tengok semua barang. rasa nak borong semua balik.. nasib baik duit bawak memang cukup cukup jer.straight to the point, kami meneruskan perjalanan disekitar jalan tar dan masjid india yang kedai nya masih belum bukak sepenuhnya.. wah.. semua murah murah.. dan kini. sampailah ke muaz textile


seriously pakaian pengantin kat sini memang murah.. kalau nak beli yang berkililat tu la. aku pun x sure sama ada itu adalah fesyen terkini atau tidak. yang penting harganya murah daripada sewa baju kat butik.. melampau punya ayt aku  Setelah membantu beliau memilih beberapa helai pakaian, aku pun berjalan jalan di dalam kedai.. dan  melihat mana yang berkenan.. memang sangat murah dan jimat shopping di sini, kalau student macam aku, x pyh la nk sibuk sibuk shopping kat pasar raya branded.. kt Muaz ni pun dah cukup.. 

murah kan? lepas ni boleh bukak butik pengantin kalau bajet cukup

Eh.. macam aku jer nak kawen. !

.
.
.






 petua shopping di sini,

jangan pakai ini

pakai la kasut spt ini untuk melancarkan pergerakan anda



  1. sila bawa 1 beg besar untuk senang membawa barang
  2. Elakkan membawa kanak kanak... 
  3. sila mind setkan apa yang nak dibeli
  4. beli apa yang perlu sahaja

Kami meneruskan misi ke Sogo untuk membeli perkakas seperti minyak wangi, belt, tuala.. urk.. harga nya semua memang mahal. kalau aku.. ish..  memang tak mampu la.. harga minyak wangi dah mencecah rm 30.. kesimpulan : kalau nak kahwin. kena cukup bajet la.. 

penat mencari semua keperluan, aku pun mengajak rakan semarathonku ini untuk mengalas perut yang berkeroncong.atau dengan kata lain, top up semua engergy setelah pot pet komen itu dan ini..
 aku pun makan la.. asam laksa penang ni.. 
sedap!
berbaloi la rm5.. 

target aku nak makan item ini untuk kali ke 2 di Sogo. 
kakak yang juak tu. cakap dah habis. 
takpe!
Next time k 

Next location is 

Mydin

misi : mencari inai.. 
di sini  hatiku agak sentap sebab
  1. apa apa jenis beg x boleh bawak masuk termasuk beg tangan
  2. barang barang belian apatah lagi.. 
  3. box letak barang. .rm 1.00 untuk 1 kotak
  4. kalau pg sini, jangan bawak banyak barang. sebab kalau nk sumbat 1 box. barang korang xkn muat..bunyi mcm tak leceh.. 
  5. ilang kunci kena bayar rm 50.. dan yang paling x boleh blah.. mamat jaga kunci tu.. memang nak kena sepak la. gatal nak mampus!

*&^&%%^%$%$%$

dan akhirnya.. 
aku pun membeli juga la 1 beg besar polo untuk di bawa balik. hajat aku memang nak beli beg saiz maximum.. tp kalau nk menyorong beg tu ke stesen pudu.. mak aih. gigih nya. 
kalau beg besar.. : slightly damage ktanya.. rm 14.90



tapi sebab aku ni jenis makan roda beg
aku beli la yang ok sikit.. rm 60.. (jauhnya beza) 
beg aku beg paling dpn. comel kan.. *

kalau size 14.90 tu kecik. mmg aku beli la

dan otw balik ke pudu.. 
sambil melintas jalan.. 
ada  la yang bertanya.. 

strangers : balik mana dik?
strangers: dah beli tiket?
we : cakap la sudah **sila jawab dengan muka serius dan yakin*

jangan beli tiket dengan golongan ini.. 

sebab  kadang kadang tiket palsu.. dan anda mungkin akan diragut secara tiba2x.. 

akhirnya.. 
tepat jam 3.30 petang.. 
kami pun kembali dengan tanjung malim dengan selamatnya.. 

terima kasih kepada penaja percutian ini
terima kasih kakanda!!!


mode : Jom teruskan kerja! 




1 comment:

Anonymous said...

untung la g KL... x padah pun... (eina)

 

Oura Galaxy - Copyright © 2014 | Designed by Anne Shah