Monday, July 22, 2013

Bila Kita Perlu Membuat Pilihan.. ~

Dulu nak sangat masuk UPSI.. 
Dulu bila dapat title substitute teacher. rasa macam syurga sangat.. 

Dik, kenapa masuk UPSI? dulu bukan sayang sangat pada UTHM.. 
rezeki bukan di situ agaknya.. 

dulu kan.. 
Bila masa interview.. Prof tu tanya. betul nak masuk upsi nie? ok ke course nie? kalau tak dapat macam mana? 

Bila dah dapat. macam seronok sangat.. Mak Abah seronok sangat.. siapa tak seronok anak dapat Universiti Perguruan.. 

Dulu masa sem 1.. stress tahap nak $%$#$#%$#^& dengan couse open market.. kalau antara 43 orang tu.. aku memang orang paling stress.. semangat nak tukar kemain.. last last tak dapat jugak... 

Dulu bila dah habis sem 1.. pointer macam %^T$$%@Q%^ rasa macam down sangat.. 
kena la ambik semester khas.. rela berkorban cuti. tiket flight.. balik 1 Syawal..  Sibling ambik ramai2x kat airport. waaahhhh.... 
Syukur pointer ok.... 

Bila dah habis sem 5.. dah boleh senyum sikit sikit.. 
Alhamdulilah. dah boleh adapt sikit sikit... 

Tapi hari ni.. bila ingat balik semua tu.. 

hati nak balik raya tahun nie.. pudar sikit..

Sebab aku rasa.. 
  1. kalau aku balik, report aku macam mana?
  1. cukup ke contact hour aku 8 minggu.. 
  1. stabil ke mental ke balik lepas 9 August.. 

Dan yang paling penting.. 
perjuangan aku dari minggu 1 sampai sekarang..  boleh ke capai target yang aku nak... 

boleh ke? 

sebab hati aku was was sekarang... 


Jadi.. kadang kadang.. kita perlukan pengorbanan.. 
=_=

Jadi.. mulai sekarang.. marilah kita siapkan satu Laporan berkualiti yang boleh dapat keputusan yang cemerlang. maka boleh la balik dengan riang ria. tanpa menyusahkan orang... jangan nanti. lepas kau balik.. sibuk sms Dr.. Sibuk sms kawan. sibuk tanya kawan kawan.. sibuk dengan semua orang.. biarlah kita sibuk sampai 23 August sahaja.. 24 balik yea oura.. sabar.. 

Wish Me Luck for Tomorrow.. :) 


Titik.. ! 


Hati orang kita tak boleh jangka.. Lain di Mulut.. Lain Di Hatinya.. ~ 


No comments:

 

Oura Galaxy - Copyright © 2014 | Designed by Anne Shah